de la Suède à la Suisse

Nu är jag hemma i Sverige igen. Det är väldigt tyst här, och tomt. Gustaf har stuckit till New York och kommer inte hem förens på söndag/måndag. Saknar min kille.

Veckan har vart bra, trots halvdant väder. Vi har spelat massa spel med våra cousins au second degré, ätit choklad, firat födelsedag, firat påsk med alla mormors systersöner och deras barn och förmodligen lärt oss mer schweizerdeutsch. Kanoners. Har dock bestämt mig för att öva upp min franska till vi träffar dom igen, vilket förmodligen blir till hösten, det skulle bli lite lättare att kommunicera med de som inte kan engelska så bra.

Nu ska jag skriva brev, titta på final destination (vi såg 2an, 3an och 5an i Schweiz, de andra två fanns bara på tyska så måste ju kolla på dom med nu) och bara njuta av min sköna sova och mina två snarkande katter. Först lite bilder!


Mormor höll yogalektion.


På påskdagsmorgonen var frukostbordet uppdukat.


Hela påskdagen spenderades med massor av mat och släktingar.




Världens bästa mormor.




"Men jag vill ju också vara med på bild!"


La plus belle femme dans la ville.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0