brinn pengar brinn, jag lovar du betyder någonting

Igår sålde jag äntligen min gamla röda klippansoffa. Skönt att ha det gjort, tycker det är så jävla jobbigt med okända människor. Sen iallafall var vi hos Gustafs föräldrar och firade hans mammas födelsedag med god mat och bubbel. När vi kom hem på kvällen var jag helt slut och antagligen förjävlig, men det behöver vi inte ta här.

Idag har jag hunnit virka en del, vaknade rätt tidigt. Håller på med födelsedagspresenten till Tilda, min kusin. Det blir dock ingen födelsedagsfirande idag pågrund av en väldigt tråkig händelse som inträffade igår. Ibland är världen bara för orättvis.

Snart kommer pappa, vi ska göra något så fantastiskt roligt. Kolla studielån. Yeahy. Men jag har ju faktiskt klarat mig utan lån hittills och det känns jäkligt gutt.

Imorgon drar närsta kurs igång, cellbiologin. Bestälde böckerna idag, så de borde komma i veckan. Surt att tjocka tråkböcker på engelska som man aldrig kommer läsa mer i hela sitt liv är så jäkla dyra. Kollade begagnade med, men det var typ ingen skillnad i pris. Där gick pengarna jag fick från soffan och lite till!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0