Lite äckligt inlägg, kanske.

Usch, var hos tandläkaren i morse. Trodde jag skulle utvärderas för en eventuell tandförsäkring. Men i min journal stod det tydligen att jag skulle ta bort LITE tandsten. Visst, först sa hon att jag bara hade lite. Men hon hittade mer, och mer, och mer... Tillsist var jag helt blodig och sönderskrapad i underkäken. Då börjar hon undra om jag någonsin fått tandsten bortskrapat innan. Nej, sa jag. Bara på baksidan av framtänderna på underkäken. Hon blev sur och sa: Det här är början till tandlossning, din mun är riktigt sjuk. Och så går hon igång och skrapar sönder hela överkäken också.
När hon är klar spottar jag koagulerat blod, färskt blod, tandstenar... Hon bad om ursäkt för att hon skrämt upp mig, men att jag skulle prova på att nytt sätt att bortsa på (hur många sätt finns det?) och använda några konstiga gummigranar mellan tänderna. Jag fick en tid igen nästa månad och hoppashoppas att det har blivit bättre då så att jag slipper gå igenom det igen. När jag gick till bussen spottade jag fortfarande blod och hade ungefär lika mycket blod i magen. Panikshoppade vatten och tuggummi för att få bort metallsmaken... Fy vad otäckt det var. Tandköttet känns fortfarande sårigt.

Så nu jäklar är det projekt-göra-munnen-frisk för min del! Samtidigt som jag försöker läka mitt psyke och koncentrera mig på en massa plugg!


Ledsen Bu!

Kommentarer
Postat av: ida

sluta snusa= frisk mun!

2010-09-27 @ 22:31:32
Postat av: Saari

Sv: Tack så mycket, Johanna! Den låten är så positiv och så sann, vi dansar till vår egen pipa, vår egen musik, vi har blivit smutskastade men nu står vi starkare än någonsin!



Tandläkaren är skrämmande... Jag vågar inte gå dit för att mina tänder och mitt tandkött säkert är i hemskt dåligt skick. Men jag skulle gärna bli av med de förbannade visdomständerna, fast det skulle inte gå utan en hästdos lugnande i kroppen innan! Huuu! :S

2010-09-28 @ 21:36:52
URL: http://dissociativ.blogg.se/
Postat av: enbartmoa

sv; Japp DBT grupp, den grupp jag började idag är helt ny på BUP i Umeå eftersom det bara är tjejer med ätstörningar som går den - alla är nya, alla är nervösa, men det känns som om detta verkligen är min grej!

2010-09-29 @ 19:58:33
URL: http://enbartmoa.blogg.se/
Postat av: Celia

Oho, stackars dig :(

2010-09-30 @ 20:53:00
URL: http://celidanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0