when we were winning

Igår blev det en riktig Ellie&Bu kväll! Hon kom hit, vi skrev klar labrapporten (men missade referenserna, smart) och sen drog vi till olearys och käkade med klasskompisar. När de hade dragit hem gick vi en sväng till KM och raggade upp min syster och sen tillbaka till olearys. När vi kom hem somnade jag iallafall som en stock! Det behövdes, eftersom jag har haft svårt att sova sen min yrsel började komma i måndags.

Idag gick vi ända bort till Ellies föredetta studentrum, vilket tog ungefär en timma. Väldigt pigga var vi idag. Sen packade vi ihop alla hennes saker i köket och när vi var klara så cyklade vi tillbaka till stan och käkade kullzenskapaj. Gottgott! Ellie cyklade vidare till tåget och jag cyklade hem och fick värsta rycket. Tänkte bara diska först, men det slutade med att jag storstädade hela köket och plockade undan det mesta av alla saker som hamnar överallt av någon konstig anledning. Sen satte jag mig en stund med kemin och skrev en reflektion om KASAM i hälsovetenskapen. Skönt att ha det gjort. Lyxade till det till middag med mannagrynsgröt och cola och satte mig med Emmas virkade kakor. Snart klar! Bara strösslet på munkarna som saknas.

Ikväll på kunskapskanalen var det Inferno, ett program om personer med psykiska sjukdomar. Väldigt bra av SVT att ta upp det här tycker jag. Om ni har möjlighet, kolla in det!

Nu ska jag krypa ner och läsa min nya cosmopolitan. Lyx!



Föressten, pappa ringde mig idag och berättade att han hade fått en räkning på vår hyr från fastighetsbolaget (han står som borgen) och det visade sig att jag glömt betala in hyran för oktober... mycket dumt och mycket pinsamt. Nu är det löst iallfall, men fy vad jag skäms. Menmen, lätt hänt och förhoppningsvis ingen skada skedd!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0