älskling, det är livet som leker, det leker med oss nu

Jag lovar, inga fler listor på ett tag nu. Vet inte vad jag fick för listryck, men det är rätt roligt att göra, men mindre kul att läsa. Nu är jag iallafall rätt trött efter en lång men roligt dag!

Började morgonen med att vaknar av ett sms från Sofia där hon skrev att hon var istan men om jag sov kunde hon vänta med att komma. Så upp for jag, ganska lagom tills att hon kom. Sen har jag hjälpt henne lite med ett psykologiarbete hon har, samt läst ut den sista av de två böcker vi har till ett seminarie imorgon. Vi har också bakat muffins med glasyr, alltså misslyckade cupcakes. Men goda var dem!
Vid 4 kom Emmie, Ida, Erna och Johanna hit och hade knytisfika och spelade spel. Väldigt mysigt! Nu har jag varit duktig och betalat räkningar. Skönt att ha de gjort, men nu börjar det kännas att jag är student. Inte alls lika tät längre. ^^ Och medan jag skrev detta var Lilla Vän bussig och spydde i soffan... på ryggstödet, ner bakom kuddarna och in i alla tänkbara väck i soffan. Sen hoppade hon ner på mattan och spydde lite till där! Tack, kissen. Så nu har jag skrubbat soffan som attan, såpa dödar verkligen all lukt! Ska ta ett tag imorgon igen, lika bra att göra det noga med en gång, inte så kul om det börjar lukta ordentligt om ett par dagar... ;)

Nej, nu hopp i säng! Lång dag i skolan imorgon med föreläsning+seminarie. Och så lite Ellie, såklart!


Kommentarer
Postat av: Emmie

buskisse ;) var det twisterbandet och ärtpåsen hon spydde upp tro? eller nej det var ju knuff som åt på dom.. aja ;)

2010-11-22 @ 09:55:31
URL: http://diemauer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0