They said I would be fine but I'm never fine, we're running out of time 'cause I'm losing my mind. And where are you? 'Cause I don't know where I should go, darling, I am borderline.

Skärpning. Nu har jag inte skrivit sen i...typ måndags. Och vad har hänt denna vecka då? Tja, njutit av snön, sett Harry Potter på bio, pluggat varit hos mamma och pappa.

Igår var jag iallafall på Julmässan på slottet med finaste Ellie och hennes Ola. Grymt mysigt, snöstorm, marknad och strömming. Sen gick vi hem till oss och tittade på en skit äcklig film, Frozen. Fy, kommer aldrig våga åka skidlift igen. Sen kom Gustaf hem och då käkade vi massa tacos. En riktig toppen dag idag alltså.

Idag var det meningen att jag skulle vart på två föreläsningar, men jag vaknade med tungt bröst, och såg sen att Ellie inte skulle komma. Så jag kurerade mig hemma. Tog tag i tvätten, läste i kurslitteraturen, damsög och duschade. Sen gick jag ut i snön, älskar vintern. Hamnade i stan, köpte julkort faktiskt. Iof bara 6 stycken, men de var jättefina och från Barncancerfonden. Så de får familjen, tror jag. När man bor själv är det ju nästan tvång på att skicka julkort.

Sen kom mamma förbi en sväng, med en adventsljusstake. Hon hade fösökt göra den ojulig, och det lyckades hon med, den var jättefin! En silvrig ljusstake med mossa och vita rosor i. Så lite jul blir det på kattrumpan iallafall!

Måste ju få skryta lite med, klarade kemitentan! Kändes så jäkla skönt. Men mest värmde nog pappas ord när jag berättade för honom, "du är en klippa, Johanna. Jag är riktigt stolt över dig". Här hemma firade vi med Gustafs episka köttfärssås och en flaska vin. Nu ska jag kura ner mig i sängen, ska försöka uppdatera lite mer i fortsättningen.


Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Oj vad söt du är!

2010-11-30 @ 18:38:28
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0