So I don't look back

Igårkväll var ångesten över mig igen. Den tryckte över bröstet och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Så jag krossade en sömntablett och la mig. Efter att ha legat och vridit och vänt mig under täcket ett tag somnade jag trots andnöd.

Dagen började med ett läkarbesök på trädet. Fick reda på CTn jag gjorde av huvudet jag gjorte för ett tag sen. Och det var ingen hjärnskada, som tur var. Vi pratade även lite om hur det gått sen utskrivningen, om mina prepsykotiska symtom som jag har till och från. Vi bestämde att jag inte behöver någon antipsykotisk medicin då den tar bort så mycket mer än just mina paranoiakänslor. Så nu äter jag knappt någon medicin alls, bara paroxitin, och ibland atarax och stilnoct.

Efter läkarbesöket åkte jag och hämtade upp mormor och vi tog en sväng till Öland och Himmelsberga där hon är med i en utställning. Och jag fick äran att ta bilder på hennes verk som senare ska publiceras i hantverksmagasinet. Kul! Det var en himla fin utställning, "textil på liv och död" som håller på hela sommarn. Rekomenderar stark att åka dit om ni åker till Öland.

När vi kom hem tog vi en sväng till Human Bridge där vi kollade lite secondhand, men hade inget flyt idag tyvärr. Jag är så sugen på fina sommarklänningar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0