Äntligen lite hjälp.

Igår var det en riktigt tuff dag. Började morgonen med att cykla bort till np-teamet där jag fick alla mina gamla papper som jag skrev för ungefär fem-sex år sen. Var färdig innan nio, dbtn började vi tio, så jag satte mig i väntrummet på trädet och läste pappren. Det var ganska skrämmande, när jag satt där var jag fjorton igen. Medan jag satt där fick jag en akuttid till läkaren, så efter gruppen var det hem, träffa Emmie och sen tillbaka till trädet. Kändes som att läkaren hade en bra plan, trots att han sa "du är svår, mycket symtom på olika saker, jag vet inte vart vi ska börja". Så idag börjar jag på risperdal, en psykosmedicin. Mest för att dämpa impulser men också ta bort oljudet i min hjärna. Nästa vecka ökar jag den, och veckan efter det får jag en till medicin mot ångest. Vet inte vilken det blir. Så om två veckor ha jag fem olika sorter. Cipralex, atarax, stilnoct, risperdal och ångestdämpande. Ska även göra en CT-skalle, och fortsätta på psykutredningen. Mycket läkarbesök blir det framöver, men så får det vara.

senare igår skulle vi ut och observera på krogen, det gick väl bra någon timme eller två sen försvann mina klasskamrater och jag stannade. Först med Pontus, sen kom Erna och hennes kompisar Isabell och Ylva. Erna och Pontus försvann och jag gick till Harrys och skakade rumpa med hennes kompisar. Det var trevligt, och roligt. Skönt att bara vara, släppa krav och sluta tänka.

Snart kommer Gustaf, blir House ikväll tror jag. Jag är helt slut nu! Emmie och sebastian väckte mig vid 9 efter att de kollat på lägenheten dom ska flytta till, precis över mig, sen städade jag och efter det har jag pluggatt tills nu. Ska nog dricka te och fylla på min kropp med lite mer substanser, så att Gustaf står ut.

Kommentarer
Postat av: ida

hörru bryden!

Jag vill också skaka rumpa med dig!

Saknar dig mer än någonsin men är ju snart hemma, exakt 76 dagar kvar :)

2010-03-12 @ 14:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0