Rödvin & misslyckade muffins.

Fick ett sms av Emmie igår som föreslog en kväll tillsammans. Bra idé tyckte jag och gick ner och köpte två flaskor rödvin med hjälp av Gustaf. Jag gick hem och viste inte riktigt vad jag skulle göra innan Emmie ko, så jag tänkte att jag kan baka muffins! Men, muffins vet jag inte riktigt om det blev, mer en ojämn kaka. Som tur var smakade dom gott. Sen lagade vi mat, rotfrukter i ugnen och quorn och korkade upp. Vi satt och löste de stora livsfrågorna och helt plötsligt kom vi på att vafan, vi är ju mitt i stan! Vi går ut en sväng och kollar läget. Så så blev det. Vi gick ner till km och stannade där till ett, sen gick vi hem hit igen och käkade pannkakor med socker på. Sen sov vi som två stenar båda två.
Tack för en kul kväll, Äsim. Snart igen hoppas jag! (Och hoppas du förlåter mig för mina muffins...)





Idag på förmiddagen gick vi ner till stan, köpte garn och kollade in bokrean. Hittade en bok om amigurumi som jag köpte. När vi gick till nästa affär sen såg jag att den fanns där med, fast billigare. Och i den affären har jag presentkort i så jag hade ju fått den för ingenting. Så jag tänkte att jag lämnar tillbaka boken och köper samma i den andra affären. Och så får jag bara ett tillgodokvitto tillbaka! Så jag hade ju lika gärna kunnat behålla den. 200 spänn i sjön. Så nu har jag varken bok eller pengar. Smart.

Vi har fått en jättekonstig uppgift i skolan där vi ska skriva om vetenskapsfilosofi på 3 sidor. Ingen fattar någonting så vi tänkte slå våra kloka huvuden ihop idag. Men vi kom inte så långt, vi gled ifrån ämnet hela tiden. Lite lagom stressad, jag har inte ens boken vi behöver. Nu ville dom ut och ta en öl ikväll, men jag vet inte om jag orkar. Ganska matt idag, kan inte bestämma mig. Känner att jag kommer nog inte vara så roligt sällskap för någon just nu. Så antagligen blir det mjukisbyxor, film och en kopp te. Kanske en muffin med...

Kommentarer
Postat av: idde pidde

jag vill också ha vin och pannkakakväll med dig!

2010-02-25 @ 21:01:59
Postat av: Emmie

inget fel på muffinsen, ska dom inte se ut så? ;) Ja det blev en fin kväll.. kattrumpan is the shit!

2010-02-25 @ 21:40:57
URL: http://www.diemauer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0