the day the world went away

Idag har jag och Gustaf gjort stan. Vi brände lite mer pengar än vi räknat med, tror jag. Jag köpte en jättemysig shorta, en almanacka och storshoppade på apoteket. Till Gustaf blev det en sladd (ovanligt) och silvertejp. Nu ska moppjäveln lagas. Sen åkte vi till media markt och kollade mobiler. Jag har nästan bestämt mig för vilken jag ska ha, då min börjat lagga igen. (har lämnat in den så många gånger redan, orkar inte med en likadan till) Det blir isåfall en sony ericsson elm. En rosa. :P Sen gick vi över till citygross och skulle köpa mjölk och ägg, det blev en full korg och 3 filmer.

Vart mycket jobb veckan som varit också. Skrev på mitt lönebesked för juli idag. 160 timmar har jag jobbat. Så det blir en bra lön den här månaden iallafall! Nu har jag två veckor kvar på jobbet, väldigt lugna sådana. Sen börjar skolan. Pendlar jättemycket mellan vad jag vill. Ena stunden är jag sitpepp, nästa tvekar jag som fan. Suck. Men, jag börjar iallafall. Det får gå som det går. För jag orkar inte arbeta via bemanningen ett år till, och hur många fasta jobb eller vikariat finns det som undersköterska? Typ nada.

Snart kommer mamma och pappa och hälsar på. Om vädret håller i sig ska vi ner till hamnen och käka rökt fisk. Mums!

Föressten gjorde jag och Gustaf egen pizza igår. Vi gjorde degen på grahamsmjöl, bakpulver, smör och mjölk. Sen egen tomatsås, ketchup, tomatpure och pizzakryddor. Sen på med riven ost, tomat och skinka. Jättegott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0