AnorexiBulimiCenter

Här bedrivs utrednings- och behandlingsarbete för personer med ätstörningsproblematik av typen diagnos anorexia nervosa och bulimia nervosa samt ätstörning UNS. Åldersgruppen är 10 till 35 år. Man utgår från att tillstånden har en multifaktoriell bakgrund där såväl bilogiska, psykologiska som social faktorer kan ingå. Utifrån det synsättet erbjuds olika behandlingsinsatser. Behandlingen kan ske såväl individuellt som i grupp. Verksamheten är uppbyggd kring en mottagning och en dagverksamhet.
(abkontakt.se)


Jag gick i dagvården på ABC i ungefär två veckor. Där var det ätträning med frukost, lunch, mellanmål, lunch och mellanmål igen. Alltså åt man typ hela tiden. I mellan målen var det olika aktiviteter, till exempel teckna, skriva och prata. Än så länge just fine. Men, så fort jag försökte prata om det jag skrivit eller ritat fick jag höra "Du, Johanna... vi tar det du och jag lite senare." Jag hade förmycket andra problem utöver min ätstörning. De på ABC skickade en remiss till BUP, efter ett läkarsamtal och två veckor på barnavdelningen på sjukhuset var jag inlagd på BUP. Det gjorde att jag aldrig fick specifik hjälp med min ätstörning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0