När det är svårt.

Saker som fungerar för mig att göra när ångesten kommer:
- Det är bara, bara och bara förresten, att tänka på andningen och fokusera på den.
- Bryt mönstret! Sitter du ner ställ dig upp tex. Rör på dig. Gör något enkelt, ex diska, duscha. Andas med i det du gör.
- Sätt på musik och lyssna på texten, takten. Byt fokus mellan olika instrument.
- Ta en promenad, känn stegen.
- Ring någon och prata om annat, vad som som byter rikning på tankarna.

Om något av detta inte funkar och känslan blir för stark brukar jag trycka naglarna i skinnet, ta en iskall dusch eller något annat som känns väldigt mycket, utan att det skadar mig själv.

Kommentarer
Postat av: joss

riktigt bra tips, man får helt enkelt försöka hitta en lösning som hjälper en att komma ifrån ångesten. jag brukade gå ut och gå eller springa.

2010-06-28 @ 18:58:46
URL: http://josefinemede.blogg.se/
Postat av: Kinai

trycka fingrarna i skinnet gillar vi inte! de övriga är kalas, synd bara att du tillämpar ring-metoden för sällan.

<3

2010-06-28 @ 21:55:07
Postat av: Anonym

Tänk så bra att musik finns. =)

2010-06-30 @ 12:11:13
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0