Tisdag.

Virkade en sjal/stor krage till Sofia igår. Har aldrig gjort något stort så snabbt förut. Tre nystan gick det åt till den här, och jag virkade först som en bred halsduk och sydde sedan ihop ändarna. Nu slipper lillasyster frysa mer!








(Ursäkte den väldigt vackra egobilden, men ville visa hur den ser ut på.)

Har jobbat lite idag, ett kort och lagom pass. Inte mycket och göra så jag motionerade en av de boende. Vi tog en långpromenad, sen drack vi lite kaffe ocg efter det ett träningspass på hans motionscykel.
Bemanningen ringde och härjade med, ville att jag skulle in som personlig assistent hos en man mitt ute i skogen. Vaken natt nyårsafton, vilket inte lät speciellt lockande, varken för honom eller mig. Kul att fira nyår med en helt främmande männska som dessutom ska ta hand om en, och inte har en koll på någonting. Och som vanligt när man tackar nej till jobb blir dom helt ställda. Men även om jag får sjukt dåligt samvete av att tacka nej när jag står som tillgänglig stod jag på mig, för hans skull. Och sen gjorde jag en fräckis och satte mig som otillgänglig nyår. Jag har ju köpt en klänning och allt. ;)

Kommentarer
Postat av: GustaF

Sötfrilla tycker jag, typ trondylomp stil (:

<3

2009-12-29 @ 22:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0