Laserbehandling.

Varför ska det vara så svårt att hitta ett ställe som utför ärrkorrigering nära Kalmar? Hittar verkligen ingenting som ligger här omkring. Fanns ett ställe som verkar okej i Lindköping, men det blir genast mycket dyrare om man ska ta sig dit och tillbaka ett par gånger. Kom fram till samma ställe flera gånger i Växjö. Men väl på sidan står det ingenting om just ärrborttagning.

Ju mer jag tänker på det desto mer säker blir jag. Jag vill bli av med mina ärr, främst på armarna. Benen känns inte lika viktiga. Om jag tar bort ärren så att det inte syns så mycket kanske jag slipper få ångest över att folk kanske dömmer mig efter dem, att folk inte längre pratar med mina armar istället för mig, slipper tänka på hur jag ska döjla dem vid första möten just på grund av det.

Jag kommer inte heller bli frestad att falla tillbaka i gamla beteenden. Efter en sådan behandling är det inte värt att förstöra armarna en gång till. Det kommer hjälpa mig på vägen.

Och mamma berättade nu att hon kommer hjälpa mig att hitta den bästa läkaren och även betala behandlingen. OCh Gustaf lovade att följa med och stötta. Skönt att de två bästa finns på min sida!

Kommentarer
Postat av: Äsim

Har inte hittat din blogg innan =) så nu har jag lite läsning att ta igen.

JAg tror på dig och på laserbehandling, blir kanske som ett avslutat kapittel om du inte blir lika påmind om det som har varit. PUSS fina Johanna

2009-12-05 @ 14:16:56
Postat av: Ida

Jag är alltid på din sida, det vet du!

2009-12-08 @ 14:09:26
Postat av: Lina

Har du kommit någon vart med ärren? Finns det någon "ljusning"?

Jag är snart 17. Och mina ärr ser precis likadana ut som dina fast helt blekta nu, jag var ganska liten när jag gjorde dem.

Skulle gärna vilja veta om det verkligen går att få dem mindre synliga. Skulle vara jätteschysst om du skriver till mej nån dag om du kommit frammåt. Jag skriver ju in min mail.



Kram :-)

2010-09-27 @ 16:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0