tiden bara håller på och den frågar aldrig, tiden bryr sig inte, om hur gick det, hur gick det, hur gick det

Bästa låten på mycket länge.
Lyssna här.

Bob Hund - Det överexponerade gömstället
Lova mig att tala i bilder, aldrig i ord
Först var jorden platt
Sen blev den rund
Nu är den fyrkantig som ett möbelvaruhusbyggsatsbord
Sjung som en flicka, frasera med hela din kropp
Övertygad under bomull, lösa trådar håller dig fast
Låt dom aldrig säga stopp

Lyft pennan från ditt hjärta
Skriv, skriv, skriv, skriv ett brev till påven och vinn en miljon
Sätt dig själv på kartan
Lev som en drottning, en helt naturlig följd av den borttappade tron
Och smörj in dig med rubriken, ger bättre skydd mot influensan än samtliga vaccin

Åhh, känn hur du ejakulerar, kommer för tryckfriheten och demokratin
Nu, nu, nu, nu klättrar du i korkeken med en bag in box i högsta hugg
Du blickar ut över din värld, bränner en bok, signerar en bro, bjuder alla på tilltugg
Mmm, ditt öde går in i en brandvägg
men innan du loggar ut vill du ha en liten lampa, en kudde, nån som viskar att det är fint
att det är okej att allting ska bli bra

Shhhhh, åh det är tyst, som på månen, förresten har du redan varit där
Slungad ur din bana, vinn din kroppsvikt i skuld, skjuten ur ett leksaksgevär
Mot nya fega mål med Sveriges framtid i ditt kikarsikte
Mmm, tiden bara håller på och den frågar aldrig
Tiden bryr sig inte, om hur gick det, hur gick det, hur gick det
Nu lämnar vi vårt hemland som inte längre har nåt namn, du mumlar nåt om blodsband
Jag kommer mot dig
Aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig i din famn

Jag drömde att vi rymde och allting stämde
Inget på jorden sikten skymde, du har inte blivit blind
Bara förlorat din syn, bara förlorat din syn, bara förlorat din syn
Den sista solen slår ner på din läpp som en blixt
Den första snön stiger mot skyn, finns ingen
Finns ingen, finns ingen, finns ingen, finns ingen annan utväg än det överexponerade gömstället
Inget kamelförbud i nålens öga, ändå är det kö
Enligt vissa är det skymning på jorden, men alldeles för tidigt för att dö
Som varje människa förgriper jag mig på tillfället
Det finns ingen annan utväg än det överexponerade gömstället

Välfärdssamhället, Weltschmerzsamhället
Finns ingen annan utväg än det överexponerade gömstället
Så länge nån tjänar pengar på jordens undergång är den inte speciellt nära
Dina städer är pulvriserade så hyr ett rum, ett tomrum, var inte så snål, ett tomrum
Ge av dig själv, ge dig hän, bjud, bjud, ett tomrum
Som alla människor går du miste om tillfället, finns ingen annan utväg än det överexponerade gömstället

Du skall inte stå bredvid
Jag drömde att vi rymde och allting stämde, allting fick plats
Och inget sikten skymde
Sök upp en plats där drömmen plötsligt börjar slå
Och även om det innebär besvär
men va e helvete
Om det inte är en plats utan ett tillstånd
Vad är då himlen, ett förbud eller endast ett sikte mot en ny karriär
Jag har slutat att skilja på verklighet och overklighet
Annars skulle jag inte ha något annat för mig, eller hur
Enligt vissa är det skymning på jorden men alldeles för tidigt för att dö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0