vem vet inte du, vem vet inte jag, vi vet ingenting nu

För ett år sedan:

Vilken klass gick du i? - Ingen
Vad hade du för hårfärg? - Orange?
Hur lång var du? - 164 cm
Vem var du kär i? - Gustafo
Hade du någon pojk/flickvän? - Ja
Vad brukade du göra på fritiden? - Virka, måla, umgås med fina människor.
Vilka umgicks du med? - Samma som nu minus mina nya classmates.
Hur såg du ut? -  Som nu?
Var allt bättre då? - Nej.
Skulle du vilja gå tillbaka dit? - Nej.
Har du förändrats? - I guess!

Nu:
Hur gammal är du? -  20
Vilken klass går du i? - Hälsovet!
Vad har du för hårfärg? - Mörkblond.
Hur lång är du?- 164 cm
Vem är du kär i? -  Gustafo
Har du någon pojk/flickvän? - Ja.
Vad brukar du göra på fritiden? - Virka, plugga, läsa bloggar, träffa vänner...
Vilka umgås du med? - Samma + nya classmates.
Hur ser du ut? - Som då?


Har du..

Kysst någon? Ja
Haft sex? - Ja
Sovit bredvid någon av samma kön? - Ja
Sovit bredvid någon av motsatt kön? - Ja
Slagit ner någon? - Ja
Ljugit för en bra vän? - Ja
Svikit någon? - Ja
Fuskat på prov/läxförhör? - ja.
Blivit kallad Bögjävel? - Nej
Kallat någon Bögjävel? - Antagligen.
Druckit alkohol? – Ja


Vem:
Skrev du senast till på msn? - Oj, det var hundra år sedan.
Kramade du senast? - Gustaf.
Kysste du senast? Gustaf.
Sov du hos senast? - Oj, hos Ellie? Eller jobbet?
Vill du vara med just nu? - Ida, eftersom hon snart lämnar mig.
Ringde dig senast? - Mamma.
Skickade ett sms till dig senast? - Ellie.
Skickade du ett sms till senast? - Ellie.


Vad:
Drack du senast? - Cola light.
Köpte du senast? - Doftljus.
Gjorde du igår? - Pluggade, såg på film.
Ska du göra imorgon? - Peppa Ellie, sen plugga.
Vill du göra just nu? - Bli lugn inuti.
Åt du senast? - Knäckemacka.
Är närmast dig som är rosa? - mormorsruta.

KÄRLEK & FÖRHÅLLANDEN

Du är kär nu - Ja
Du har sårat någon så de börjat gråta - Ja.
Någon har sårat dig så du börjat gråta - Ja.
Du har haft ett förhållande som varade över 8 månader - Ja.
Du har haft ett förhållande som varade över ett år - Ja.
Du har haft ett förhållande som varade över två år - två år om en månad!

ÄRLIGHET
Jag har gjort något som jag lovat någon annan att inte göra -  Ja.
Jag har gjort något som jag lovat mig själv att inte göra - Ja.
Jag har smugit ut utan lov - Ja
Jag har ljugit om var jag är för mina föräldrar -Ja
Jag har en hemlighet som ingen vet - Ja
Jag har fuskat i ett spel - Ja
Jag har struntat i ett prov –Ja


DÅLIGA TIDER

Jag har skadat mig själv - Ja
Jag har druckit alkohol - Ja
Jag dricker mig berusad minst än en gång i månaden - Ja.
Jag kan inte svälja piller - Jo, man lär sig med tiden.
Jag har tagit mediciner mot depression - Ja, har nog gått igenom hela sortimentet.
Jag har anorexia och/eller bulimi - Ätstörning UNS.
Jag har sovit en hel dag utan att ha behövt det – Ja
Jag har vaknat gråtande -  nej.
Jag har somnat gråtande - Ja
Jag grät senast - Oj, vet inte.


DÖDEN
Jag hatar begravningar – Erm, vem gör inte?
Jag har sett någon dö – Ja.
Någon som jag känner har dött nyligen- Nej.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0