stå aldrig still

I går kväll mötte jag upp ett par klasskamrater på Krögers där vi pratade och hade det trevligt. Blev dock en tidig kväll, hade dbt i dag på morgonen. Hade kemilektion samtidigt men idag prioriterade jag gruppen. När jag var klar på gruppen åkte jag hem och satt med kemin hela eftermiddagen. Tur att de spelar in föreläsningarna så att de går att se igen! Fytusan vad tufft det är just nu, vi har kommit in på att räkna ut olika saker inom kemin. skitsvårt. Framåt kvällen blev jag förbannad på att jag inte fattade och lät det gå ut över Gustaf när han skulle hjälpa mig. Inte speciellt snällt eller validerande!
Nu på kvällen har vi vart hos Gustafs föräldrar och firat Gustafs lillebror som fyller år. Det firades med god mat och paket. På lördag blir det ännu mer kalas med hela släkten.

Imorgon är det kemilektion igen där vi ska räknaräknaräkna. Sen ska vi till veterinären med Lilla Vän för en hälsokoll inför försäkringen. Hon är rätt blyg och försiktig, så jag hoppas det går bra! PÅ tal om katt så går Knuff på magmedicin nu. Har gett henne i morse och ikväll och det känns redan bättre! Hon springer inte på kattlådan lika mycket. Skönt för henne.

Imorgon kommer pappa och hjälper mig fatta kemin med. Tur att jag har honom! Det finns inte mycket han inte kan eller vill hjälpa till med! Sen ska jag och Gustaf kanske ta tag i våra liv med och fylla på våra friskiskort.

Mycket kemisnack idag, men just nu är det den som både peppar och drar ner mig. Jag vet att när jag klarat den så är det bara roliga ämnen kvar. Samtidigt som kemin läser vi hälsovetenskap, tema fetma. Med min ätstörningsbakgrund är det ganska kämpigt ibland att inte vända allt som står i böckerna mot mig själv och min kropp. Det kräver mycket fokus och koncentration, för jag vill verkligen inte ner i den skiten igen.

Nej, nu blir det bedtime! Lång dag imorgon.



Kommentarer
Postat av: din syster <3

Jag ÄLSKAR den katten!

2010-09-09 @ 08:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0