journalläsning.

Var på valnötsträdet och läste mina journaler idag. Och vad tiden gick! Jag han precis gå igenom tiden på bup och neuropsykriatiska teamet på den timmen jag var där. Väldigt intressant läsning måste jag säga, jag fick se hur de som behandlat mig sett mig eftersom jag alltid har haft svårt att prata om känslor och tankar verbalt. Lite konstigt dock att min behandlare på NP ständigt återkom till den asbergerproblematiken hon sett i mig. Trots att jag inte alls höll med henne om det och hon gick med på att ta bort den så visade det sig att hon "stämplat" mig med den diagnosen, trots att det bara fanns vissa drag. Nu när jag är flyttad till dbtn är den helt borta. Och jag håller fortfarande inte med om mina asbergerdrag, det passar inte in på mig. Och hade jag nu haft den diagnosen hade jag nog inte blivit hjälpt av att vi behandlar min depressiva personlighetsstörning och generella ångest. Har en tid till för journalläsning nästa vecka, då ska jag läsa om de här snart tre åren inom vuxenpsyk. (Ja, jag kom in på vuxenpsyk när jag var 17.)

Menmen, det var inte så jobbigt som jag trodde att läsa. Kanske för att jag inte har hunnit reflektera så mycket över det, mormor kom hit och fikade precis när jag var klar. Och den tanten gör mig på gott humör varje gång!
Nu ska jag fortsätta läsa fettpaniken, en granskande bok om vikthetsen i samhället. Sen ska jag laga mat ikväll efter som min kock/man är på jobbet. Tänkte ge mig på kyckling, klyftisar och någon sås. Inte så avancerat, in i ugnen bara!



Kommentarer
Postat av: Cilla

Otroligt vad söt du är! Gillar din blogg, kram. :)

2010-09-12 @ 19:08:26
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0