I am not a robot

Vilken dag det har varit! Först blev det en cykeltur till folkets park för att hämta bilen. När jag ska öppna bilen funkar inte nyckeln! Lite panik. Så jag ringer till pappa, och bara för det så funkar det ju. Sen kör jag med gasen i botten och hämtar Ellie, hon hade hittat två klasskompisar på tåget som vi drog med till Maxi för att handla. Där storshoppade vi, sen åkte vi först till mig och lämnade grejer, sen åkte vi till Ellies nya studentrum och käkade nyttigaste lunchen ever: sådana där ostfrallor med smält ost ni vet? och kaffe. Sen märkte vi att tiden sprungit ifrån oss, så vi åkte och lämnade bilen igen och hämtade min cykel. Och jag skjutsar Ellie över varenda gupp jag hittar bort till universitetsbiblioteket där vi hade föreläsning idag. Och vi hann! Puh. Sen föreläsning om hälsa i media. En del väldigt annorlunda artiklar som togs upp! (tex: ät som en apa och bli frisk).

När föreläsningen var slut stack jag till sporthallen för att möta Ida. Så jag skriver ett sms till henne och säger att jag går in för att jag fryser. Helt plötsigt ringer hon och frågar vad jag håller på med. Då hade jag tagit fel på en timme! Smart. Så jag cyklar hem i regnet, läser om SDskandalen på aftonbladet och sen cyklar jag iväg igen. Sen tittade vi på en drillträning. Kul! Var länge sedan vi slutade nu, men det kommer alltid vara något speciellt. När jag kom hem från träningen har Gustaf dukat upp med räkor, aioli, vindruvor, ost och baguetter. Och tänt ljus i hela lägenheten. Det värmde kan jag ju säga!

Nu ska jag försöka skriva ihop en kort reflektion, om jag orkar. Sen bara ta det lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0