a million pieces

I torsdags blev det drinkar och labbrapport med Ellie. Framåt kvällen kom Emmie och Sebastian och vi drog till studentpuben där det var musikquiz. Eftersom jag och Ellie inte fick plats för att sitta vid bordet kunde vi inte vara med på quizet. Men vi ägde ändå!



I går mådde jag som jag förtjänade, eftersom som mitt glas på någotvis var fullt hela tiden kvällen innan. Men vi tog oss till skolan och kemiföreläsningen iallafall. Efter det drog jag och Gustaf till mormor för att käka lunch, hon serverade svamppaj och citronmousse. Väldigt gott! När vi ätat färdigt cyklade vi hem där vi mötte Gustafs farmor, hon skjutsade oss till Gustafs gammelfarmor som behövde hjälp med att klippa klorna på hennes katt. Så det var fullt ös hela dagen!

I går när jag skulle sova så ville inte min kropp varva ner, så jag tog en sömntablett och la mig med datorn i sängen - och glömde bort tiden! Så när Gustaf kom hem så var jag helt väck, men ändå vaken. Jag försökte beställa hem massa saker från internet. Tur att jag inte lyckades! Har ingen aning om vad jag skulle beställa, bara att jag tyckte det var jobbigt att jag lagt till alla saker i varukorgen mer än en gång... Tur att jag inte tryckt på beställ.

Så idag när jag vaknade var jag inte jättepigg, men mamma kom och hjälpte mig att fålla upp tyget på väggen, sen fick hon igång mig ordentligt. Helt plötsligt var hela lägenheten städad! Hon hade även tagit med sig lite kläder som min syster inte ville ha, så nu är garderoben påfylld med lite basgrejer. Ett extra stort plus i kanten till mamma för trattkantarellerna hon hade med sig! Mums! Imorgon ska de smörstekas... :)
Mamma och pappa åkte till Oskarshamn för att hälsa på min farbror och kusin, som har varit dålig, opererats och haft det tufft ett tag. Eftersom de kände på sig att det skulle bli en sen kväll fick jag avstå... Kemin ropade. Så ända sen mamma åkte vid halv 3 tiden har jag suttit och gått igenom de allra första kapitlerna i kemiboken ihop om att förstå lite mer. Tror faktiskt att det var en bra idé, trots att jag gärna hade velat träffa dom.


Menmen, vad har hänt mer sen jag skrev? Har blivit blondare. Nu är jag inte jätte mycket kycklingfärgad längre, men ett nytt silverschampo är beställd! Ska jag vara blond ska det fan vara ordentligt blont. Har varit hos min terapeut för att se vad jag kan göra av all ångest som helt plötsligt har kommit tillbaka och påverkar min sömn och koncentrationsförmåga. Hm, det är klurigt det där.

Kommentarer
Postat av: Amy - Anorektiker mot livet

Tack så jättemycket, det stärker att höra. Och får mig att vilja skriva mer. Det är rätt skönt att få skriva av sig om alla händelser.

2010-10-10 @ 19:09:14
URL: http://lillakana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0