silent shout

Den här onsdagen har vart en riktig skitdag. I natt har jag vaknat sjuttielva gånger, var riktigt trött när jag skulle bege mig till trädet. När jag väl kom dit var det ändå rätt okej tills att terapeuterna berättade att en av de ska sluta och ska ersättas med en från bup. Där kom ångesten. Vem? Var hon där när jag bodde där? Var hon en av de grå? VEM?! De berättade ju såklart vad hon hette, och namnet förknippade jag iallafall inte med någon dålig. Men ändå.
Sen fick jag insikt i att det är typ 3 gånger kvar innan jag sagt att jag ska sluta. Är jag redo? Klarar jag mig utan DBT? Vart vänder jag mig om det händer något? Ja, mycket tankar triggades igång.

När jag kom hem gömde jag mig under täcket, sen blev jag sur på all ångest så då tog jag en artarax och spelade TVspel med Gustaf. Efter det kändes det lite bättre, men jag är inte van vid de tabletterna längre så jag blev ännu tröttare lagaom till att jag skulle läsa klart i sociologiboken, på engelska. Men jag kom igenom den, hyffsat. Och jag nöjer mig med det faktiskt.
Johanna kom förbi en sväng och pratade lite strunt och drack kaffe med, medan jag satt och försökte renskriva lite anteckningar från boken.

Vid 20.30 börjar Lifvet på svt2.

"Lifvet är en tv-serie om att må dåligt och om hur du kan ta dig igenom det jobbiga. Det handlar om depression, ångest, stress, självkänsla och om att må bra. Du får träffa kändisar och unga person som har haft det jobbigt på olika sätt, och du får höra hur de hanterat det." - http://www.ur.se/Lifvet/Artiklar/Om-Lifvet/


En annan bra sida om URs program om psykisk ohälsa: http://www.ur.se/barabratack/




Nu: mysa med Lilla vän, och ta upp virknålen en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0