Slappardag.

Tog en långfrukost idag för mig själv, katten sov och jag njöt av den nya Misstänkt. Sedan tog jag tag i berget av disk som jag inte vet hur det kom dit och sen kom katten och sa godmorgon. Så då mös vi med pälsborsten i säkert en kvart! Hon älskar den, och det är tur för hon fäller alldeles för mycket. Jag har även vart duktig och tvättat, vikt tvätt och dammsugit. Unnade mig även en tur till badstranden med bra musik och en tidning. Men lagom tills jag kom dit kom ju molnen, såklart. Så jag gick upp igen, Therese kommer och hon bara råkar ha den mest ultimata kattborsten i sin väska. Så katten får sig en omgång till. Gud vad bortskämd kissen kommer bli. Sen är Sofia snäll och kör mig till Maxi och när vi kommer hem igen klipper vi kissens klor. Stackarn fastnade ju i madrassen när hon skulle upp i sängen. På kvällen blev det god mat med Gustaf noch hans familj och sen bara slapp i soffan. En väldigt lugn dag måste jag säga, trots att jag hunnit med en del.

Någonting är på väg, byggs upp inom mig. Jag vet inte vad det är. Vill inte veta, vill inte ner igen. Vad har jag gjort nu som drar mig neråt, färgar mina tankar svarta? Jag försöker ignorera, tänka på annat. Men det är så jävla svårt. Försöker acceptera, men jag kan inte släppa tankarna som säger "jag vill inte, jag vill inte". Ignorera, acceptera. Svårt, ja. Ett måste, ja. Jag klarar det här.

Kommentarer
Postat av: Erna

Utomhusgympastik snarast! Och ja, du klarar det där (: puss jonne

2010-06-14 @ 18:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0