Hamnade i stormväder.

När jag vaknade imorse mådde jag mycket bättre, kände mig lite febrig men allt annat var borta! Så jag gör en riktig frukost, plockar upp allt jag köpte på Ullared och städade undan lite. När jag legat och vilat ett tag bestämmer jag mig för att ta en promenad till biblioteket. När jag klätt på mig ett par strumpbyxor och kjol, jeansjacka och kinaskor och går utanför dörren ser jag att det regnar. Suck. Så jag går in igen, hämtar ett paraply och byter till gummistövlar och ger mig ut igen. Det regnar inte så farligt och det var ganska skönt ute. När jag kommer halvvägs kommer det fram en snubbe till mig och skakar hand, försöker få mig att dela mitt paraply med honom och börjar snacka om mobilabonemang. Ohno. När han vill titta på min telefon får jag lite lätt panik. Tänk om han snor den! Så jag säger att jag inte är intresserad och försöker gå därifrån, men han följer efter. Jag forstätter gå och han ger tillslut upp. När jag tittar tillbaka ser jag att han jobbar för 3. Lite för närgånget för att jag skulle våga köpa något!
När jag börjar närma mig biblioteket känner jag febern komma över mig igen och jag dryper av svett, går in och lånar boken jag skulle ha, möter lilla syster, följer henne till bussen och när jag är på väg hem igen börjar det spöregna. Och blåsa så in i helvete. Eftersom febern satt igång igen orkar jag inte skynda mig och jag blir blöt, väldigt blöt. Trots paraply och gummistövlar. Nu är jag äntligen hemma och har bytt om till torra kläder, blandat en stor kanna saft och satt på p3. Nu ska jag försöka bli frisk innan jobbet imorgon. Har ett jourpass, från 8.00 imorgon till 9.00 på onsdag. Direkt efter jobbet blir det dbt och sen hem och vilavilavila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0