The angles were all wrong now, she's ripping wings off of butterflies.

Något jag tycker är bra när jag har mycket ångest är att helt gå emot känslan. Vill jag fly stannar jag, vill jag dra täcket över huvudet går jag ut, vill jag inte äta lagar jag något riktigt gott, vill jag skada mig tar jag hand om mig själv, till exempel.

Så, om du av någon anledning har en tuff dag, testa! Det får en att bryta och ger en lite energi som man kan behöva sådana dagar. Det kan vid vissa tillfällen då det kan vara riktigt svårt, som vid väldigt starka känslor. Men då brukar jag tänka, om vi säger att jag inte vill gå upp överhuvudtaget en dag, så tar jag ett steg i taget. Sätta mig upp, klä på mig frukost, tar en promenad, och hela tiden med vetskapen om att om det är ett helvete att vara uppe så står sängen kvar. Det är väldigt få gånger som jag krypit ner igen och dragit täcket över huvudet.

Kommentarer
Postat av: Frida

Väldigt sant det där. Det är lite svårt att göra ibland, men då får man försöka låta bli att tänka och bara gå på autopilot.

2010-07-09 @ 21:48:30
URL: http://vintagesmulor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0