olycksdag, typ.

drömde en jättekonstig dröm i natt. Drömde att jag hade jättedjupa konstiga sår överallt på kroppen som vi tejpade ihop mad vanlig tejp. Sen mötte jag Idas mor och far och sa "den här gången var det inte Idas tur att skada sig". På något vis menade jag när hon skadade knät i Sälen. Jävligt mysko. Sen på morgonen när jag skulle skära äpple höll jag på att kutta av mig hela fingret. Det kanske var en såndär sanndröm? ;)

Sen kommer min studiegrupp hit och ingen fattar fortfarande ingenting. Men jag har kommit en bit på vägen iallafall. När jag senare var på väg för att möta Gustaf ramlar det ner snö från taket precis bakom mig. Lagom rädd blev jag. Och eftersom hela stan håller på att töa bort blir jag dyngsur. Väl hos optikern hittar Gustaf skitfina glasögon. Det kommer bli kanon! Och tur för honom att både jag och hans mamma fick våra viljor igenom vid glasögonvalet. Och att han höll med. Fina mörkbruna plastbågar blev det. Min pojkvän kommer bli hunken number one. (och inte huLken, huNken.)
När vi är klara där cyklar jag mot biblan för att kolla upp om jag kan hitta några bra sidor i boken att referera till. Då har jag kollat fel och boken finns inte! Så det är bara att köra på, utan fler referenser... När jag cyklar mot stan får två män och en barnvagn ett helt snölass över sig! Asläskigt, men som tur var gick det bra. Och boken jag köpte och lämnade tillbaka igår har jag köpt igen. Lär dig virka supersöta amigurumis av Annie Obaachan. Jättefin bok, ska njuta av den ikväll tänkte jag. Om inte Gustaf och dom kommer hit och förfestar ioförsig, då blir det vin med grabbarna grus istället. Trevligt det med må jag säga.

Och jag som har massor att göra. Vadfan bloggar jag om ens? Min otroligt intressanta dag typ. Men det är alltid så, när man har saker att göra kommer man på massa saker man absolut måste göra innan man tar tag i det som är viktigt... Nä, nu ska jag skriva en inköpslista och sen plugga. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0