Året som gått. Januari - Juni.

Januari
Jag började plugga socialpsykologi på linnéuniversitetet. Jobbade som personlig assistent på olika ställen och inget av ställerna blev särskilt långvariga. Jag skrev på hyreskontraktet för min två på Kattrumpan. Blev avsevärt mycket bättre på att virka, men hade inte lärt mig virka efter mönster än, så allt jag gjorde var på fri hand.




Februari

Jag lärde mig virka efter mönster tack vare Virka Amigurumi av Mia Bengtsson. Hade mycket ätstörningstankar. Målade mycket med akrylfärger. Började komma i ordning mer och mer i lägenheten och trivdes väldigt bra. Började leta efter en kattunge.




Mars
Fick diagnosen schizoaffektiv. Hade mycket ångest och var på flera läkarbesök. Åt fem olika mediciner, 14 tabletter om dagen, och blev som en zombie. Försökte tackla ångesten genom att virka. Blev inlagd på vuxenpsyk.




April
Självskadade för första gången på flera månader och kom fram till att "självskador fungerar, men inte i längden och det är absolut inte värt det." Skrev ut mig efter 3 veckor, stod inte ut med isoleringen som inläggning för med sig. Hoppade av skolan. Klippte lugg. Slutade med risperdal och xanor.




Maj
Började jobba igen. Mådde mycket bättre psykiskt. Åkte till Göteborg. Ida kom hem efter ett halvår i Norge.




Juni
Sommaren kom på riktigt. Spenderade mycket tid på stranden. Sommarjobbade. Åkte till Ullared med fina vänner. Ärvde katten Lilla Vän av Gustafs farfar. Sätte ut paroxetinet alldless för snabbt (ändå gjorde jag vad läkarn sa) och levde med ett abstinenshelvete ett bra tag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0