Kapten Konkel.

Den här dagen började på ett lite annorlunda sätt må jag säga. De har börjat installera nytt bredband i huset där vi bor så de har hållt på att borra i väggarna i flera dagar. Jag har skrivit ett mail till de som äger fastigheten inte ska gå in med huvudnyckel när vi inte är hemma på grund av katterna. Men iallafall. Vi vaknar av borrandet i morse och de låter precis som om de står och borrar i vår lägenhet. Så vi blir ju lite paffa, börjar viska och försöker se om det är någon där. När de slutar borra blir det tyst. Knäpptyst. Och självklart är dom ju inte i lägenheten, utan precis utanför. Haha.

Sen drog jag och mormor över till Öland och Vida-museet. När vi kommit halvvägs märker jag att bensinen håller på att ta slut. Och hur många bensinmackar finns det på Öland? Typ inga. Men vi kom dit vi skulle och det var bra utställningar. Speciellt Ulf Trotzigs målningar. Kolla in dom, helt fantastiska! Sen körde vi tillbaka till Kalmar (hittade en bensikmack i Algutsrum. Puh.) och köpte skagenmackor i hamnen. Mysig dag.

I kväll har jag och Gustaf lagat fisk i foliepaket i ugnen med massa guttigt i. Mycket citron så det blir så där härligt syrligt. Tyvärr så läckte ett av paketen så jag har storstädat ugnen. Det du, mamma! Till det åt vi klyftpotatis, blomkål och paprika. Det är lätt något jag kommer laga fler gånger!

Efter som Knuff är lite dålig i magen sökte jag lite på det på internet och såg att man kunde ge bland annat kokt torsk och morotspure till katten för att lugna magen. Det har jag gjort nu, och lite fick hon i sig innan Lilla vän käkade upp resten. Någon som har ett tips vad man kan göra mer om en katt är dålig i magen? (inte diaree utan mer väldigt mjuk avföring)
Här om dagen kände jag att Knuff luktade illa och då hade lite bajs fastnat i rumpan så jag hade ju inget val utan fick torka bort det om jag inte ville ha kattbajs i soffan. (konkelbär helt enkelt) Och idag när vi plockade in tvätten kröp hon i alla kläder och när de fastnade på huvudetg såg det ut som en flygarmössa. Där av hennes nya namn: Kapten Konkel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0